Новини : Ваш бізнес як на долоні

22.08.2016
Ваш бізнес як на долоні

«Канва бізнес-моделі» («Business model canvas») – один з інструментів стратегічного управління L.E.A.N. (англ. Lean – бережливий; який використовує Toyota Motor Corporation), дозволяє на одному аркуші паперу зобразити структуру Вашого бізнесу, зрозуміти найважливіші взаємозв’язки, знайти слабкі місця організації та можливості росту компанії.



Ця страшна, на перший погляд, таблиця складається з дев'ятьох хитро розташованих стовпчиків. Всі вони логічно пов'язані між собою. Потрібно відповідати на питання кожного стовпця і робити правильні висновки.

Для початку роздрукуйте таблицю на аркуші великого формату (для наочності). 




























Отже, як же заповнюється ця таблиця? Насправді дуже просто. Ідіть по цифрам, відповідайте на запитання і структуруйте свою модель.

1. Сегменти споживачів

У цій колонці ви позначаєте основні сегменти ваших споживачів. Хто всі ці люди? Чого вони бояться? Що хочуть отримати? Чим на них можна впливати? Індивідуально чи масовими інструментами? Що вони слухають, куди ходять, що цінують?

Зрозуміло, все це треба робити в розрізі вашого бізнесу. Якщо важлива стать - то виділяєте її, якщо вік - то його... Головне, щоб ви чітко позначили хто конкретно купує ваші товари або послуги.

2. Ключові цінності

У цьому блоці ви повинні виділити ті цінності, які дійсно купують ваші споживачі. Зверніть увагу, що треба описати не самі товари чи послуги, а саме те, що вони роблять, яку проблему вирішують. Наприклад, якщо це автомобіль, то цінністю може бути швидкість, надійність, відомість бренду.

Окремо слід виділити, що клієнт купує і що він хотів би купувати. Цілком можливо, що він купує не зовсім те, що йому треба, просто немає альтернатив. Варто це проаналізувати.

Може бути, що з вами працюють через зручність або умови доставки, а не через асортимент. Або навпаки. Ваше завдання - визначити саме ту ключову цінність, яка перетягує клієнта на вашу сторону.

3. Канали збуту

Канали, за допомогою яких ви контактуєте з вашими клієнтами - невід'ємна частина будь-якого бізнесу. Причому, важливо враховувати абсолютно всі канали: перший контакт, переконання, доставка, післяпродажний сервіс, реклама і т.д. Всі точки контактів з вашими клієнтами повинні бути враховані.

Повністю вони влаштовують клієнтів? Наскільки вони зручні вам? Чи вписуються вони в бізнес клієнта?

4. Відносини з клієнтами

Які відносини у нас збудовані з кожним із сегментів? Чи цього вони очікують? Чи все їх влаштовує? З ким у нас індивідуальний договір? З ким загальний? В яку сумунам це обходиться?

5. Потоки доходів

У цьому розділі потрібно зазначити всі доходи, які ми отримуємо з розбивкою за типами. Наприклад: постійні доходи з фіксованою ціною, плаваючі продажі, оренда і т.д.

Можна розбити по групам клієнтів і типам продажів.

Обов'язково до кожного джерела прикріпити його характеристику і частку в загальному потоці доходів. Таким чином ми зможемо виділити основні, найважливіші потоки, і додаткові. Це допоможе визначитися зі стратегією розвитку на майбутнє: що посилити, на що можна не звертати особливої уваги.

 6. Ключові ресурси

Наступний етап - визначення необхідних ресурсів. Причому, тут слід виділити всі ресурси, які потрібні як для виробництва, так і для вибудовування взаємин, каналів збуту і т.д.

Ресурси потрібно розбити по видам: фінанси, сировина, людські, інтелектуальні, нематеріальні (наприклад, патенти, сертифікати).

7. Ключова діяльність (ключові заходи)

У даному випадку мається на увазі, які безпосередньо кроки потрібно виконувати для всіх вищевказаних етапів. Етапи виробничого процесу, доставка, рекламна діяльність, створення післяпродажного сервісу і т.д.

Іншими словами, в цій колонці позначаються основні етапи самих робіт вашого бізнес-процесу.

8. Ключові партнери

Сюди потрібно виписати тих партнерів, без яких ваш бізнес не може існувати. Це рекламні агентства, наприклад, постачальники, консультанти, фрілансери, аутсорсингові компанії.

Які ключові ресурси вони вам поставляють? Наскільки вони стабільні? Є гарантії поставок? Чи можна якось на цьому заощадити? Чи є альтернативи? Чи можливий бартер на нашу продукцію? Які у нас взаємини?

9. Структура витрат

Які витрати в нашій бізнес-моделі найважливіші? Які найбільші? Яка діяльність вимагає максимальних витрат?

Постійні витрати, змінні витрати, витрата на заробітну плату, податки, ціна ресурсів і т.д. Всі найзначніші витрати повинні бути виділені. Аналогічно можна вказати їх частку в загальній сумі витрат за період.

Спеціалісти «Квадрату Зданевича» допоможуть Вам впоратись із даною таблицею, скласти стратегічний план успішного розвитку Вашої компанії та перетворити у реальність.

Звертайтесь, завжди Вам раді!

Замовляйте зараз >>>